Total Pageviews

Recent Posts

Popular Post

Like us on Facebook

Skip to main content

SENARAI PENUMPANG MH17 YANG TERKORBAN

MH17 DIKATAKAN DITEMBAK BY PELURU BERPANDU BUK 9K37

You all pasti da tahu pasal Tragedi MH17 kan. So over the world know about this event yang sangat menggemparkan.. We all in sadness and share our crying to those yang terlibat especially pada family mangsa. We all doakan pada mereka yang terlibat and hope family of them tabah.. Siapa sangka.. MH17 berakhir dengan amat tragis.. yes..absolutely.. JUSTICE FOR MH17. MH17 memang telah ditembak and this kes satu jenayah antarabangsa sebab melibatkan beratus2 orang yang tidak berdosa. Oh my!

MAS da keluarkan senarai penumpang MH17 dan merayu ahli keluarga atau rakan mangsa segera menghubungi syarikat penerbangan MAS. Seramai 298 orang terkorban dan setakat ni takde tanda sorang pon penumpang yang terselamat.. Termasuk cabin crew..

INFOGRAFIK MH17: Menunjukkan penumpang2 yang ada di dalam MH17. Seramai 298 orang penumpang termasuk 15 orang cabin crew MH17.

Berikut senarai lengkap warganegara :
Belanda 192 ( termasuk pemegang warganegara Belanda & AS )
Malaysia 44( termasuk cabin crew & 2 bayi )
Australia 27
Indonesia 12 ( termasuk 1 bayi )
United Kingdom 10 ( termasuk pemegang warganegara UK/Afrika Selatan )
Jerman 4
Belgium 4
Filipina 3
Kanada 1
New Zealand 1

Berikut merupakan senarai nama lengkap penumpang MH17 untuk rujukan :










Senarai nama crew cabin MH17 I da update entry lepas at Tragedi MH17. So u all can check ok..

MH17 yang hilang di ruang udara Ukraine dipercayai di tembak meletup dua kali di udara dan terhempas berhampiran sempadan Rusia-Ukraine. Andaian di buat mungkin MH17 ditembak di zon konflik Rusia dan Ukraine.

Laluan MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur

MH17 dikatakan ditembak jatuh oleh Peluru Berpandu BUK 9K37. Berikut merupakan info mengenai BUK 9K37:
18 kaki panjang
70kg bahan peledak
20km jarak maksimum
72,000 kaki jarak ketinggian
1.60934 kmj kelajuan dan di kawal sistem radar



Nilah peluru berpandu milik Rusia yang dipercayai menembak jatuh MH17 sebelum terhempas.

Kejadian ni berlaku di kawasan konflik antara Kumpulan pemisah (Pro Rusia) dan Ukraine yang sedang bertelagah ketika ini. Ukraine menuduh Pro Rusia tetapi ini dinafikan. Setakat ni tiada pihak yang mengaku bertanggungjawab . U all bole teruskan menonton laporan di BERITA HARIAN @ METRO @ BERITA AWANI..

PEMBERONTAK AMBIL 196 MAYAT

Pemberontak pro-Rusia memaksa pekerja kecemasan Ukraine memberi 196 mayat penumpang MH17 kepada mereka, ni yang dikatakan pemerhati antarabangsa dan pegawai Ukraine. Jurucakap Pertubuhan bagi Keselamatan dan Kerjasama di Eropah (OCSE) berkata, mayat tersebut dimasukkan dalam gerabak train berhawa dingin di Torez kira2 15km dari lokasi nahas. Train tersebut menuju ke Donetsk, bandar yang dikuasai mereka. Tentera pemberontak membawa mayat dalam bungkusan hitam dan mengangkat menggunakan trak dan berlalu pergi.. Oh my! I don't know what happen here and what motif tentera pemberontak nak sangat mayat tersebut.. padahal all things there adalah hak Malaysia..Even pasukan forensik dan penyiasat Malaysia pon tak dibenarkan ke lokasi nahas. WHY?


Ahli bomba mengusung mayat yang tercampak beberapa km dari lokasi nahas MH17 terhempas.

Ya Allah.. Kita rakyat Malaysia should berdoa semoga mayat2 tersebut dapat diuruskan dengan baik dan dengan cepat. Simpati sangat dengan famili mangsa.. Why they all buat macam ni erk.. Kenapa Rusia berdolak dalih dan macam2 andaian pelik dari pihak sana. Oh my... Ada pemberontak yang ingin menghilangkan bukti... Ya Allah... Hopefully result at the end adalah yang terbaik for MH17. JUSTICE FOR MH17 and PRAY FOR MH17. We all tak tahu what the result at the end but pihak yang bertanggungjawab harus di bawa ke muka pengadilan antarabangsa..

Ada sumber menunjukkan beberapa orang memegang kotak hitam dan dipercayai kotak hitam tersebut di hantar ke Moscow, Rusia. Sepatutnya Kotak Hitam adalah hak milik penuh Malaysia dan siasatan haruslah di buat oleh Malaysia. Malaysia berhak ke atas kotak hitam. Semoga berjalan lancar dan semoga kotak hitam dapat ke tangan Malaysia. I tak dapat bayangkan lah if they all dapat kawal kotak hitam tu. We don't know apa agenda they all but we should pray semoga rakyat Malaysia dibenarkan untuk membuat penyiasatan di lokasi nahas dan dapat balik kotak hitam MH17.. Semoga semuanya berjalan lancar..

Kotak hitam yang dipercayai di jumpa dan di hantar ke Moscow.

Ni gambar menunjukkan MH17 sebelum berlepas dari Amsterdam. Gambar ni telah dimuat turun oleh salah seorang penumpang MH17 di akaun twitter miliknya sebelum menaiki MH17. yang heartbreakingnya.. gambar tersebut diupload dengan caption "He was allowed to disappear, so does he see her out." Bermaksud : Jika pesawat ni hilang, beginilah rupanya.. Lebih kurang camtulah.. Tragis sangat MH17.. We all in the world hope JUSTICE FOR MH17 and hope yang terbaik untuk MH17.. PRAY FOR MH17.


If u all ada opinion about Tragedi MH17 bole komen kat bawah ok.. Please SHARE if this info is IMPORTANT... SOKONG JUSTICE FOR MH17!!!!!!
#prayformh17

Comments