Total Pageviews

Recent Posts

Popular Post

Like us on Facebook

Skip to main content

TRAGEDI MH17

TRAGEDI MH17

Ya Allah sebak rasa memikirkan nasib penumpang MH17.. Apatah lagi family mangsa yang terlibat.. Takziah pada family mangsa.. Ujian bulan ramadhan. Actually we are being tested in a great way. Yela.. Lepas tragedi MH370 yang tak sampai setahun and masih dalam siasatan.. Kali ni digemparkan pula dengan tragedi MH17. Oh my! Dugaaan utk Malaysia..

Lagi sadis n menyedihkan bila dikatakan MH17 ditembak oleh peluru berpandu RUSIA.. Rusia menyangkakan MH17 adalah pesawat tentera Ukraine.. Masya Allah.. Kalau ianya benar they all should bertanggungjawab.. Orang awam tak bersalah.. MH17 lalu kat sempadan Rusia-Ukraine at not right time sebab they all tengah dalam pergolakan.. Memang tak disangka2.. Tragisnyerr.. Ya allah.. Btw.. Alfatihah buat mereka yang terkorban..




Actually, MAS telah mengesahkan pemberitahuan dari ATC Ukraine bahawa ia telah terputus hubungan dengan MH17 pada 1415 (GMT) 30km dari Tamak kira2 50km dari sempadan Rusia-Ukraine..

MH17 sebenarnya berlepas dari Amsterdam pada 12.15 tengah hari (waktu Amsterdam) dan dijangka tiba di KLIA pada 6.10 pagi (waktu Malaysia) pada hari berikutnya. MH17 membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal. Masya Allah they all sahkan takde yang terselamat.. 100 mayat bergelimpangan dengan mayat2 yang berkecai.. Masya Allah.. Ya Allah.. Sebak rasa.. Sadis n tragis sangat..




Ni senarai nama cabin crew MH17. Senarai nama penumpang tak keluar lagi. Innalillahiwainnailaihirajiun..

Sebak rasa sebab MH17 terhempas kerana ditembak pengganas Rusia. Siasatan masih dijalankan. Sekiranya ia betul.. Pihak yang berkenaan perlu di bawa kemuka pengadilan.. Ya Allah.. Kenapa MH17 pesawat awam tak bersalah ni ditembak.. Ada they all (Russia) kata MH17 pasti bawa pengintip sebab tu lalu kat kawasan tu sedangkan they all tengah bergolak dengan Ukraine.. Oh my! Kotak hitam MH17 di hantar ke Moscow Russia.. Oh my.. Memang la kita tak puas hati sebab they all bole kawal rakaman dalam kotak hitam of they all da jumpa first.. Kebenaran akan diketahui selepas siasatan lanjut.. Sebak I.. Sebab sangat tragis MH17 terhempas n dengan keadaan mayat2 semua.. Ya Allah..

We all as Malaysian should united together dalam situasi camni.. Hope takde mcm2 spekulasi yang tak benar timbul macam MH370 dulu.. Kita bersatu padu supaya negara luar tak ambil kesempatan atas situasi camni.. We should pray for MH17. Semoga diasatan berjalan lancar..




Actually I sebak sebab MH17 ditembak n terhempas.. Memang sangat dahsyat n terkejut sangat2.. Selebihnya bole tengok berita.. Jangan percaya rumours ok.. Ni I dapat tahu dari harian metro..




Siasatan masih dijalankan. Lets pray for MH17..

Yes semua.. Satu dunia tahu akan tragedi ni.. So kita kena kuat sebab diuji satu persatu.. Simpati sangat dengan family mangsa yang terlibat.. Semua pon turut bersimpati.. Turut bersimpati Mufti Ismail Menk..




Now.. Kita hanya mampu berdoa siasatan berjalan lancar, berdoa all the souls on the board aman di sana.. Lets United Together Malaysian and #prayformh17 #prayformh370

HISTORY ABOUT MH 17 :

-17/7/1998:hari pertama MH 17 diterbangkan

-17/7/2014:genap 17tahun beroperasi

17/7/2014:hari terhempas di ruang udara ukraine,50km dari rusia

-MH 17 ialah jenis Boieng 777

Setelah 17 tahun beroperasi tamatlah riwayat MH 17 pada 17 julai 2014..



Justice for MH17.. Yesza.. the words important for MH17.. kita tak tahu siapa yang menembak. Yang pasti pihak yang shot down MH17 harus di bawa kemuka pengadilan. Lets SHARE this post if we wanna JUSTICE FOR MH17... #prayformh17 #justiceformh17 #mh17
posted from Bloggeroid

Comments