Total Pageviews

Recent Posts

Popular Post

Like us on Facebook

Skip to main content

Skim Penipu : Cara mengenal pasti skim-skim penipuan (Aplikasi Online)

Zaman makin maju, maka ekonomi negara semakin mencabar. Boleh dikatakan sesiapa yang makan gaji memang cukup-cukup untuk perbelanjaan bulanan. So ramai yang memilih untuk sertai bisnes sampingan. Kalau kita lihat, banyak bisnes atau skim yang menawarkan keuntungan dari segi penggunaan aplikasi. Jadi, bagaimana ingin mengenal pasti jika skim itu benar atau tipu. Jadi di sini saya kongsikan 10 cara cara mengenal pasti skim-skim penipuan (Aplikasi Online).

Perkara pertama yang harus kita selidik sebelum memasuki mana-mana kenal siapa pemilik company tersebut. Boleh Google untuk mengenalpasti latar belakang owner syarikat tersebut sama ada ada rekod negatif atau tidak. Kalau tiada apa-apa rekod buruk, boleh teruskan.

Selepas itu, adakah sistem itu boleh dipercayai? Untuk kita sertai dalam mana pelaburan yang terlibat melalui aplikasi, kita harus tahu siapa programmer-programer yang membangunkan aplikasi tersebut. Untuk makluman sebahagian programmer mengambil banyak projek dalam suatu masa dan tidak dapat mengendalikan projek asal dengan baik. Syarikat yang membuat promosi aplikasi haruslah ada pekerja-pekerja tetap bagi memastikan aplikasi sentiasa dikemaskini dari semasa ke semasa bagi mengelakkan sebarang masalah.


Jadi, anda ingin melabur tapi tidak pasti syarikat mana yang mampu berikam pulangan tetap tanpa sebarang risiko serta jaminan, disini saya ingin kongsikan satu peluang bersama dengan aplikasi letchat.

Comments